Działo się pod Dębowcem
W miniony poniedziałek i wtorek w hotelu Szyndzielnia w Bielsku-Białej miały miejsce warsztaty poświęcone opracowaniu innowacyjnych i nieszablonowych rozwiązań dotyczących rozwoju certyfikowanej Polskiej Marki Turystycznej Beskidy. Warsztaty przeprowadzono metodą Design Thinking, a do udziału zaproszono przedstawicieli sektora kreatywnego tj. podmiotów reprezentujących kulturę, turystykę, biznes i naukę. Udział reprezentantów zróżnicowanych grup społeczno-zawodowych i zastosowana metoda badawcza pozwala przekształcić zebrane dane w praktyczne rekomendacje, co – wierzymy w to głęboko – okaże się w przyszłości pomocne w aktywnej promocji Beskidów jako miejsca o wyjątkowych walorach turystycznych.
Warsztaty stanowiły jedno z działań realizowanych w ramach projektu pn. PMT Beskidy - kompleksowa analiza wizerunku marki i rekomendacje dalszych działań. Celem projektu jest wzmocnienie roli Lokalnej Organizacji Turystycznej Beskidy jako lidera i koordynatora działań turystycznych w regionie oraz stworzenie solidnych podstaw do rozwoju nowoczesnej, spójnej i rozpoznawalnej marki Beskidy. Wyniki badań i rekomendacje dalszych działań przedstawione zostaną podczas konferencji, która odbędzie się 15 grudnia br. w Sali Sesyjnej Ratusza w Bielsku-Białej.
Na koniec słowo wyjaśnienia dla niewtajemniczonych… czym jest certyfikowana Polska Marka Turystyczna Beskidy…
PMT Beskidy obejmuje obszar najbardziej na zachód wysuniętych pasm beskidzkich, czyli Beskidu Śląskiego, Żywieckiego, Małego i Makowskiego, które od lat są tłumnie odwiedzane przez turystów z Polski i z całego świata. To miejsca, w których wciąż można spotkać dziką przyrodę, a jednocześnie są one dostępne i ciekawe dla turystów, poszukujących różnych wrażeń.
W 2019 r. tereny, których promocją zajmuje się Lokalna Organizacja Turystyczna Beskidy uzyskały zaszczytny tytuł Polskiej Marki Turystycznej BESKIDY. Tytuł uzyskano w ramach konkursu, którego organizatorami było Ministerstwo Sportu i Turystyki przy współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.













